Ezen a területen azt tapasztaljuk, hogy szinte gomba módon megszaporodtak az EPR ügyintézéssel, tanácsadással kapcsolatos hirdetések. De mégis mi alapján tudjuk kiválasztani azt a céget, aki nem a jogszabály körül kialakult „kétségbeesés” okán próbál egyéni anyagi sikert kovácsolni, hanem megfelelő szakmaisággal tud akár egy hatósági ellenőrzés során megfelelő képviseletet nyújtani vállalkozásunk számára?
Aki tisztességesen tevékenykedik, az mindig pozitívan tekint a „jó konkurenciára”, rájuk nem “ellenségként”, hanem stratégiai szövetségesként gondol. Az elmúlt időszakban sorra kaptunk mi magunk is, mint EPR és termékdíj tanácsadó cég különböző „hideg online megkereséseket”, miszerint EPR szakértők szívesen nyújtanak segítséget a vállalkozásunk számára (téves marketing „targetálás” is egyfajta óvatosságra intő jel). Ebből kifolyólag most viszont nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy boldog-boldogtalan „EPR szakértőként” jelenik meg a piacon.
Akkor mi alapján válasszon mégis egy vállalkozás magának ebben a bonyolult szabályozásban segítőt? Ebben próbálunk a kötelezetteknek segíteni.
Web oldal:
Nézzük meg a kiválasztott cég weboldalát! Számos cég van, akinek nincs is ilyenje, de az nem feltétlenül jelenti azt, hogy nem megfelelő szakember, hisz nagyon sokan kézen-közön, ajánlás útján építkeznek, velük nincs semmi gond. Viszont, ha van honlapja, akkor kérdés, hogy a cég vagy dolgozói vállalják-e magukat arccal? Ha igen, az pozitív. Persze sokan nem szeretik, ha fényképezik, viszont megítélésünk szerint legalább a cég ügyvezetőjének az arcát adnia kell a saját vállalkozásához. Véleményünk szerint gyanúra adhat okot, ha valaki a saját honlapján a „dolgozókról” a különböző fényképeket értékesítő platformokról vásárol magának „kollégákat”.
Munkatársaink:
Gyanús, ha egy vállalkozás cégkivonatát megvizsgálva egy-két munkavállalót látunk, a honlapon viszont egy „hadsereg jelenik meg”. Az külön érdekes, amikor a cégkivonat szerinti cégjegyzésre jogosult nem jelenik meg a honlapon a munkatársak között.
Online jelenlét:
A digitális lábnyom nem hazudik, akik a korábbiakban környezetvédelem, vagy termékdíj tekintetében nem jelentek meg, most viszont hírtelen „szakértőként” hirdetik magukat, az is merőben feltűnést kelthet. Ez sem igaz persze a piacon régóta tevékenykedő, olyan hiteles tanácsadókra, akik nem az expanzióra törekednek, a héttérbe meghúzódva, de mégis magas szakmaisággal képviselik az általuk kezelt ügyfélkört.
Referenciák:
Egy szakcég renoméját tükrözi, ha van referencia listája. Ehhez bizonyos cégek nem járulnak hozzá, viszont olyan nincs, hogy senki sem adja a nevét a tanácsadójához vagy a tanácsadó ne lenne büszke a partnereire. Ellenőrizzük a referenciákat! Sok cég, ráadásul sok ismert cég egyszerre nem tévedhet a tanácsadó kiválasztása tekintetében. Ez sem azt jelenti, hogy feltétlenül a honlapon kell lennie a referencia listának, de egy bemutatkozóban azért ez mutatja az adott vállalkozás erejét.
Szakmai együttműködő parnterek:
Most senki nem mondhatja ebben a témában szekértőnek magát. Mindenki egyeztet a szakmában. Ha az adott kolléga, tanácsadó cég egyetlen szakmai szervezetnek sem tagja, akkor az vagy egy vakmerő, mindent tudó magányos harcos, vagy hazárd játékos.
Szakmai konferenciák:
Azok a tanácsadó cégek, akik visszatérő előadói nem csak a saját online rendezvényeiknek, hanem szakmai szervezetekkel, kamarákkal együttműködve (akár évek óra együttműködve) tartják a konferenciákat, az szintén a szakmai háttér egyik fokmérője. Persze gondolhatunk arra az örök érvényű igazságra, hogy aki nem tudja, az tanítja, bár ezen a területen ez nem igazán jellemző. Egy nagyon profi, de introvertált tanácsadó nem fog kiállni a „színpadra”, rájuk természetesen ez sem érvényes.
Szakmai felelősségbiztosítás megléte:
A tét nagy, a jogszabály sok esetben pongyola, az ellenőrzések viszont 2025-ben meg fognak indulni. Így véleményünk szerint elkerülhetetlen a felelőségbiztosítás megléte. Persze egy mély szakmai tudással rendelkező tanácsadó felhívja a partner figyelmét a jogszabály által nem szabályozott kérdésekre, kockázati elemekre, ezekben az esetekben a döntést a kötelezett vállalkozásnak kell meghoznia, a felelősséget vállalnia.
Ugrasszuk ki a nyulat a bokorból. Ha van egy szimpatikus cég, akivel dolgoznánk, tegyük fel neki a kérést, hogy találtunk másik egy-két tanácsadó céget, kérdezzük meg a véleményét azokról is. Egy jó szolgáltató őszintén el fogja mondani a konkurenciáról is a véleményét, ami tükrözni fogja az adott vállalkozás piaci hozzáállását, sőt, kapacitás hiányában még akár ajánlani is fog valakit maga helyett. Ha valaki szidni kezdi a konkurens tanácsadókat ahelyett, hogy a saját verseny előnyeire helyezné a hangsúlyt, azt a céget szintén felejtsük el. Aki nem tisztességes a versenytársaival, az az ügyféllel sem lesz az.
A Green Tax Service Ltd. nagyságrendileg tizenöt jó konkurens „versenytársával” tartja szorosan a kapcsolatot. Cél, hogy segítsék egymást is a jogértelmezési nehézségekben. Nehéz a helyzet, mert már rég mindenki a kapacitásain túl van.
Mindenekelőtt és felett a legeslegjobb kiválasztási módszer nem más: mint az AJÁNLÁS. Most persze nem a „beépített kommentelőkre”, bújtatott értékesítőkre gondolunk, hanem amikor egy kötelezett vállalat a saját tanácsadóját ajánlja jó szívvel, hisz annál autentikusabb kiválasztási módszer nem is létezik. Senki nem akarja a saját ügyeit kóklerre bízni.
Sok sikert és kitartást kívánunk mindenkinek, reméljük, hogy előbb utóbb tisztul a jogi helyzet is, illetve sikerül azt a szolgáltatót kiválasztani, aki hosszútávon fogja segíteni a vállalkozásunk munkáját. Bízunk benne, hogy ezzel az összefoglalóval segítettünk a megfelelő szolgáltató kiválasztásában. Kérdések esetén a Green Tax Service Kft. munkatársai állnak rendelkezésetekre a megszokott elérhetőségeken.